שאלות נפוצות

כאן תמצא את כל מה שרצית לשאול על נכסים דיגיטליים בכלל ועל הנכסים של Digital Assets בפרט – ולא העזת לשאול.

נכס דיגיטלי זה כל דף אינטרנט שיודע לייצר אינטרקציה עם הגולשים. 

למעשה, נכס דיגיטלי לא חייב להיות אתר אינטרנט. זה יכול להיות טופס להשארת פרטים, פורום לשאלות ותשובות, דף אינטרנט שגורם לגולשים להרים טלפון לעסק מסוים או כל דבר דומה. 

מחקר מ-2019 הראה ששוק הנכסים הדיגיטליים בעולם מוערך (נכון לאותם ימים) ב-3.4 מיליארד דולר.

החוקרים צופים שבחמש שנים הקרובות, עד 2025, השוק יהיה שווה 8.5 מיליארד דולר, מה שמשקף גידול של 16.5 אחוז בשנה. 

הנכסים שלנו הם אתרי אינטרנט שהמטרה שלהם זה להביא הפניות או לידים. הכוונה היא לאנשים שמתעניינים בשירות או במוצר מסוים.

אנחנו מפנים את הלידים לבעלי עסקים בארצות הברית שמוכנים לשלם כסף רב על פניות של לקוחות חדשים. 

באתרים שלנו אנחנו רוצים לבנות את האמון גם בעיניים של גוגל וגם בעיניים של הלקוחות שמגיעים לאתרים שלנו, כדי שהם ישאירו את הפרטים שלהם. 

עסקה בעולם של שיפוץ מטבחים זה כמו שעולה בארץ פחות או יותר, אבל בדולרים. אם בארץ עסקה כזו עולה 50 או 60 אלף שקל, בארצות הברית המחירים דומים – אבל בדולרים.

אנחנו מעדכנים באופן שוטף על כל דבר מעניין שקורה באתר: אם האתר הגיע לדף ראשון בגוגל, אם אנחנו מאתרים שוכר או עסק שמתחיל לשלם על הלידים. 

בימים אלה אנחנו בונים פורטל לקוחות שיעניק להם גישה להמון מידע, כגון דיווח על דירוגים וביצועים בגוגל, כמות הלידים שהאתר כבר מייצר, הסטטוס מול בעלי עסקים וכמובן אם האתר מייצר כסף. 

יש לנו גם מנהל קשרי לקוחות שניתן לעמוד איתו בקשר בכל שאלה או בירור.

בדרך כלל האתרים שלנו מתחילים לייצר הכנסה בתוך 12 עד 14 חודשים מיום ההקמה.

זה הזמן שלוקח לקדם את האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, ורק בשלב הזה אנחנו פונים לבעלי עסקים בארה"ב וחותמים איתם הסכמים.

כבר קרה שאתר החל לייצר הכנסות בתוך כ-10 חודשים.

ברמת העיקרון – לא.

אנחנו מסרבים למצבים כאלה מכיוון שאנחנו רוצים לשמור על האתר גנרי. אם לאחר תקופה מסוימת השוכר רוצה לעזוב מסיבה מסוימת או אם אנחנו רוצים לעבוד עם מישהו אחר, אנחנו מעדיפים שהשינויים יבוצעו אך ורק מאחורי הקלעים ללא שינויים באתר עצמו.

יחד עם זאת, יש מקרים שאם אנחנו רואים שבעל עסק רציני ונותן שירות טוב ללקוחות שלו, נוכל להציע לו הסכם של התחייבות לטווח ארוך. בחלק מהמקרים בעלי העסקים משלמים שנה מראש תמורת הנחה ואז אנחנו נמתג את האתר. 

ברוב המקרים אנחנו מזהים אתרים כאלה מראש, ובמקרה כזה אנחנו מחליפים את האתר. 

אם יהיו לנו אתרים במלאי שכבר מייצרים הכנסות, נעדיף לתת אותו לשותפים שלנו.

החלפת האתר מתבצעת על חשבוננו, כפי שמצוין בהסכם ההצטרפות ל-Digital Assets.

לא. אנחנו יודעים איזו נישה עדיפה ואיזה איזור גאוגרפי כדאי לייצר אתרים שיהיו רווחיים.

שיקולים חיצוניים עשויים לפגוע בשיקולים המקצועיים ובהכנסות שניתן לייצר מהאתרים השונים. 

בתנאי השימוש ובדיסקליימר של כל אתר כתוב באופן מפורש שאין לנו אחריות או פיקוח על נותן השירות. 

הנושא הזה מגובה על ידי עורך דין אמריקני שניסח עבורנו את תנאי השימוש. 

בנוסף, על פי ההסכם בינינו לבין השותפים שלנו, אנחנו נושאים באחריות המשפטית על הנכסים הדיגיטליים. 

לא כל האתרים שלנו זהים, אבל רובם מאוד דומים זה לזה. הסיבה לכך פשוטה מאוד:

עם הזמן ערכנו בדיקות שונות והגענו למבנה האתר האידיאלי, גם מבחינת הקידום שלו בגוגל וגם מבחינת אחוזי ההמרה – כמות הגולשים שמשאירים פרטים מתוך כל הגולשים שנכנסו לאתר. 

לא. אנחנו לא מתחרים בעצמנו משתי סיבות. 

הסיבה הראשונה היא טכנית. אם הבוטים של גוגל יבחינו שאנחנו מתחרים בעצמנו – זה ישפיע לרעה על מיקום האתרים שלנו בתוצאות החיפוש. 

הסיבה השניה היא עסקית: אנחנו מעדיפים לפזר את הביצים בכמה שיותר סלים, ולא לשים אותם בסל אחד. 

אנחנו מעדיפים לפזר את האתרים על פני הנישות והאיזורים הגיאוגרפיים ולא לשים אותם באותו מקום. 

השאיפה שלנו ב-Digital Assets היא להגיע לכמות  של 2,000 או 3,000 אתרים – והאופרציה הזאת עולה המון כסף.

יכולנו לקחת הלוואה מהבנק, אך מבחינה עסקית הבנו שזו תהיה טעות. מודל השותפים הוא המודל האידיאלי עבורנו, והוא מאפשר לנו את ההתרחבות וההתקדמות שאנו מתכננים. 

על פי המודל הקלאסי שאנחנו עובדים בו – כל אתר מושכר לעסק אחד בבלעדיות. בדרך כלל דמי השכירות הם כ-1,200-1,500 דולר בנישות מסוימות. 

המודל השני הוא מכירה של לידים. אנחנו מדברים עם לקוח הקצה, מבררים איתו כל מיני פרטים ואז יוצרים קשר עם נותני שירות באיזור של הלקוח ומציעים לו את הליד בסכום מסוים. 

מודל שלישי קצת יותר מורכב, ואנחנו משתמשים בו כאסטרטגיית חדירה לשוק האמריקני. על פי המודל הזה, אנחנו סוגרים הסכמים עם בעלי עסקים שמקבלים מאיתנו לידים בחינם, ואם נסגרת עסקה, אנחנו מקבלים 5%-6% מסכום העסקה. 

בשני המודלים האחרונים יש אפשרות ששני לקוחות ואפילו יותר ייהנו מהאתר.

תוחלת החיים של כל אתר כזה היא מינורית מכיוון שלא מדובר בתחומים תחרותיים מאוד. 

תוחלת החיים של אתר כזה יכולה להגיע ל-6 או 7 שנים ואפילו יותר בתחזוקה מינימלית.

האופציה בהחלט קיימת, שכן האתרים בבעלות של השותפים שלנו.

הצפי שלנו זה שברוב המקרים, הנכס יחזיר את העלות שלו לאחר 3 שנים.

לכן, גם אם נמכור את האתר בקצת יותר כסף, לא יהיה לכם משתלם למכור אותם לפני שהוא יחזיר את העלות שלו. 

לדוגמא, אתר שיימכר ב-40 אלף ש"ח, יכניס לכיס של בעל האתר רק 20 אלף ש"ח, שכן אנחנו מקבלים חצי מדמי המכירה.

אלה דברים שעלולים לקרות, ואנחנו יודעים איך להתמודד עם זה.

אנחנו יודעים להביא טראפיק ממקורות אחרים כמו פייסבוק או פרסום כדי שהאתר ימשיך להביא לידים. 

לא תמיד בעל האתר ידע על כך, מכיוון שגם אם האתר יאבד את מקומו בתוצאות החיפוש, הוא ימשיך לייצר הכנסות.

הצעד שלך להכנסה פסיבית מנכס דיגיטלית מתחיל כאן

השאר פרטים ונחזור אליך ונספר לך הכל על נכס דיגיטלי מניב