נכס דיגיטלי פסיבי: כל מה שצריך לדעת על הטרנד שמשגע את העולם

נכס דיגיטלי פסיבי
כולם היום מדברים על נכס דיגיטלי פסיבי, אבל האם יש דבר כזה בכלל? כל מה שחייבים לדעת על הכנסה פסיבית מנכס דיגיטלי שעובד בשבילך - במאמר הזה

שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

נכס דיגיטלי פסיבי הפך להיות הדבר שכולם חולמים עליו: "טריק" שיוצר לך הכנסה קבועה, בלי שום התעסקות. רק להפעיל אותו פעם אחת – והכסף מגיע לחשבון בכל חודש בלי מאמץ בכלל. 

השאלה הגדולה היא האם בכלל יש דבר כזה? האם יש נכס דיגיטלי פסיבי שמייצר הכנסה בלי שום מאמץ מצד הבעלים שלו?

כדי לענות על השאלה הזאת, נתייחס קודם לשאלה הגדולה יותר "מה זה נכס דיגיטלי", ואחרי שנבין את המושג הזה יותר לעומק, נוכל להבין אם בכלל יש דבר כזה נכס דיגיטלי פסיבי, או שמדובר בחלום רחוק. 

מה זה נכס דיגיטלי?

הדרך הטובה ביותר להסביר מה זה נכס דיגיטלי כדי שגם מי שלא עוסק כל היום בדיגיטל ובשיווק דיגיטלי, היא על ידי השוואה לנדל"ן פיזי, כמו דירה, נדל"ן מסחרי או כל דבר כזה. 

כדי שהשקעה בנדל"ן תהיה רלוונטית ותניב נכסים, היא צריכה להיות רלוונטית לקהל מסויים. לדוגמא, נניח שהשקעת במיזם נדל"ני לבנות מגדלי יוקרה מדהימים, עם שומר בכניסה ובריכה פרטית. 

אם זה היה בתל אביב, ככל הנראה תצליח למכור או להשכיר את הנכס שלך במהירות. אבל אם הפרויקט המדהים הזה נבנה באיזה מקום נידח במערב אפריקה? כנראה שהסיכוי להשכיר אותו יהיה נמוך יותר, וסיכוי סביר שהמחיר שתרוויח עליו יהיה נמוך יותר. 

נכס דיגיטלי הוא נכס, וממש כמו נכס פיזי, כדי שהוא יהיה רווחי – הוא חייב להיות רלוונטי למישהו. נכס דיגיטלי יכול להיות אתר אינטרנט, ערוץ יוטיוב, פרופיל אינסטגרם, אפליקציה או כל דבר דומה. כדי שהוא יניב רווחים, הוא צריך להיות רלוונטי למספיק גולשים. 

מה הכוונה ברלוונטיות לגולשים? נניח שהחלטת להקים אתר בתור נכס דיגיטלי. החלטת שהנישה של האתר יהיה בגדי ים לחד-קרן עם משקל עודף. סיכוי סביר ששבוע אחרי שתקים את האתר, הוא יהיה במקום הראשון בגוגל תחת החיפוש "בגדי ים לחד-קרן עם משקל עודף". מגניב, לא?

המיקום הראשון בגוגל לא באמת עוזר בכלום, כי אף אחד לא מחפש דבר כזה. לכן, חשוב שתהיה רלוונטיות לנכס הדיגיטלי, כדי שהוא יוכל לגרום לכמה שיותר אנשים לעשות פעולה מסוימת, כמו לצפות בפרסומת, לבצע רכישה או להשאיר פרטים. 

איך נכס דיגיטלי מייצר הכנסה?

אחרי שהבנו פחות או יותר מה זה נכס דיגיטלי, אפשר להתחיל לענות על השאלה האם יש דבר כזה נכס דיגיטלי פסיבי. 

בואו ניקח לדוגמא את סוג הנכסים הדיגיטליים המוכר ביותר: אתרי אינטרנט. אתרי אינטרנט יכולים לייצר הכנסה באמצעות כמה דרכים: הצגה של פרסומות באתר, מכירה של מוצרים או איסוף פרטים של קהל בנישה מסוימת. 

כדי שהאתר ייצר הכנסה פסיבית, הוא צריך לעבור כמה שלבים:

השלב הראשון הוא המחקר: לפני הקמה של נכס דיגיטלי, מומלץ לבצע מחקר ברור שיראה כיצד ניתן להרוויח ממנו כסף, כמה עבודה והשקעה יש לבצע בשלב הראשון וכמה עבודה יש לבצע בהמשך הפעילות שלו כדי להשאיר אותו רווחי. 

השלב השני הוא ההקמה. כדי שיהיה נכס דיגיטלי מניב, צריך פשוט להקים אותו – לבנות אתר ולקדם אותו כדי שיביא טרפיק (תנועת גולשים) רלוונטית. הקידום, אגב, יכול להיעשות בכמה דרכים – קידום אורגני בגוגל, קידום אורגני ברשתות חברתיות, קידום ממומן בגוגל או ברשתות חברתיות. יש גם אפשרות ליצור קמפיינים אחרים כדי להביא טראפיק לנכס הדיגיטלי. 

השלב השלישי הוא יצירת ההכנסה. אנחנו רוצים שהנכס הדיגיטלי שלנו ייצר הכנסה ויעבוד עבורנו, ולא הפוך. לכן, בשלב השלישי חשוב להפעיל את מקור ההכנסה. 

אם לצורך העניין קיבלת החלטה שהנכס הדיגיטלי שלך ייצר הכנסה באמצעות פרסומות, חשוב להירשם לשירות של פרסומות באתר. אם בחרת לייצר מכירות או הפניה למכירות (שיווק שותפים) – חשוב לוודא שיש לך את כל מה שצריך כדי להרוויח מזה, וכו'. 

האם יש נכס דיגיטלי פסיבי?

עד עכשיו הבנו פחות או יותר מה זה נכס דיגיטלי ואיך אפשר לייצר ממנו הכנסה. עכשיו עולה השאלה החשובה באמת: האם יש דבר כזה נכס דיגיטלי פסיבי, כזה שרק מייצר הכנסה ולא צריך לעשות בשבילו כלום?

בגדול, התשובה היא לא. כדי שנכס דיגיטלי ייצר הכנסה, צריך לפעול, צריך לעשות דברים וצריך לוודא שהוא עובד כמו שצריך (וזה עוד לפני שדיברנו על שיפור ושדרוג שלו עם הזמן, כדי למקסם את ההכנסות שהוא מייצר).

יחד עם זאת, ישנם נכסים דיגיטליים שדורשים יותר עבודה וישנם נכסים דיגיטליים שדורשים פחות עבודה. לדוגמא, אתר אינטרנט שמייצר הכנסות על ידי מכירות של מוצר מסויים – חשוב לוודא כל הזמן שיש מלאי מספיק, צריך שירות לקוחות עובד וכו'. 

לעומת זאת, אתרי לידים דורשים פחות עבודה, כי הם בסך הכל נועדו לקשר בין לקוח שמעוניין בשירות מסוים לבין עסק שמעניק את השירות הזה. 

מה זה אתר לידים?

אתר לידים הוא נכס דיגיטלי מניב שמייצר הכנסה בשיטה שלא הרבה מכירים: שיווק לידים. אם זה נשמע לך כמו ג'יבריש, מיד נסביר הכל. 

הפירוש של המונח "ליד" הוא פרטים של לקוח פוטנציאלי לשירות מסוים. אם נניח שאתה עורך דין, ומישהו הגיע לאתר האינטרנט שלך והשאיר פרטים- זה ליד. כל מה שנותר לך לעשות זה לחזור אליו, להגיד לו מה המחיר שלך ובתקווה יש לך לקוח חדש. 

יש המון עסקים שצריכים לקוחות, אבל הם לא ממש יודעים איך לשווק את עצמם ואיך להביא לקוחות חדשים. בזכות העובדה הזאת נוצר שוק שלם של יצרני לידים, שעושים זאת בכל מיני צורות. 

כדי להבין את זה יותר לעומק, ניקח לדוגמא מצב שבו מישהו קם בבוקר וגילה שיש לו נזילה בכיור. הוא צריך אינסטלטור, ולכן הוא נכנס לגוגל ומחפש "אינסטלטור". סיכוי סביר שהאתרים הראשונים שהוא יראה יהיו אתרים כמו "המקצוענים" ואתרים אחרים. האתרים האלה לא שייכים לאינסטלטור מסויים, אבל הם מייצרים לידים להמון אינסטלטורים. על כל ליד כזה הם מקבלים כסף. 

הנכסים של Digital Assets

אתרי לידים הם הנכסים שאנחנו ב-Digital Assets מייצרים עבור הלקוחות שלנו, וככה הם נהנים מהכנסה חודשית. אנחנו מקימים ומקדמים אתרים עבור עסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית, ומשכירים אותם לעסקים שמעוניינים בלידים שאנחנו מייצרים. 

העסקים האמריקנים האלה מעבירים בכל חודש דמי שכירות ישירות אל הלקוחות שלנו. 

אגב, עבור הלקוחות שלנו מדובר בנכס דיגיטלי פסיבי לחלוטין, בזכות העובדה שהם ואנחנו שותפים בכל נכס דיגיטלי. אנחנו עושים את כל העבודה השחורה באמצעות צוותים מקצועיים מכל רחבי העולם.

ככה הלקוחות שלנו נהנים מהעובדה שיש להם גב מקצועי שדואג לנכס שלהם כל הזמן, ויכולים ליהנות מראש שקט בלי דאגות. אנחנו כאן בשבילם.

רוצה גם אתה ליהנות מנכס דיגיטלי פסיבי, ומשותפות עם החברה המקצועית ביותר בישראל לנכסים דיגיטליים? מלא את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

קבל את כל הפרטים על נכסים דיגיטלים מניבים

כדאי לקרוא גם...