שיווק ממומן בגוגל הוא מצב בו מותג או עסק שמשלם כסף לפלטפורמה של גוגל כדי לפרסם את עצמם בעזרת מודעות (בחיפוש, בתצוגה או בבאנרים) במנוע החיפוש המוביל בעולם. אין ספק שנתקלת במודעות בשימוש היומיומי שלך בגוגל, התוצאה המתקבלת באמצעות שיווק חיפוש בתשלום מסומנת באמצעות "מודעה" ומודגשת בראש הרשימה. הן עשויות להופיע בחלק העליון או התחתון של תוצאות החיפוש, עם עד 4 מודעות המוצגות בכל זמן נתון ובכל מיקום. פרסומות אלו מיוצרות מתוך טקסט קופי רייטינג בלבד; הכותרת והטקסט מוצגים בכל המקרים, ולפעמים גוגל מציגה הרחבות נוספות למודעות שיכולות להוסיף פרטים נוספים ולשפר את חוויית המודעה, ובכך ליצור יותר אינטראקציה אצל המשתמש.
מתי כדאי להשתמש בחיפוש בתשלום?
חיפוש בתשלום הוא כלי שימושי להגברת המודעות למותג שלכם ולמיקוד ללקוחות פוטנציאליים חדשים כשהם בתחילת דרכם הצרכנית. אתם יכולים להגדיר מילות מפתח וקהלי יעד ספציפיים, כמו גם להגיד לגוגל כמה אתם מוכנים לשלם עבור קליק אחד, ובאיזה תקציב כולל אתם רוצים להשתמש. ניתן להגדיר קמפיינים לחיפוש בתשלום באמצעות פלטפורמות כמו גוגל אדס אך ישנם עוד כמה פלטפורמות כמו מיקרוסופט וטבולה. הנסיון המוכח שלנו קובע כי גוגל היא הפלטפורמה הנכונה בשיווק בישראל, ותו לא.
שיווק במדיה
סביר להניח שראיתם גם שיווק במדיה (תצוגה) בזמן הגלישה באינטרנט. פרסום לתצוגה בולט באופן ויזואלי משמעותית יותר מפרסום בחיפוש ומשתמש בהרבה פחות טקסט. רשת גוגל אמנם מאפשרת לך להציג מודעות טקסט בלבד, אך תוכלו לקבל תוצאות טובות בהרבה כשאתם משתמשים בתמונות סטילס, מתנות או סרטונים ויש להן קריאה ברורה לפעולה (CTA). ישנם גדלי מודעות רבים ושונים, אך מאמר זה מגוגל נותן מושג לגבי הגדלים הנפוצים ביותר שבהם אתם יכולים להשתמש.
מתי כדאי להשתמש בשיווק במדיה?
ניתן להשתמש בפרסום ברשת המדיה בכדי להגביר את המודעות למותג, במיוחד אם יש לכם מרכיב ויזואלי חזק, אך הוא גם שימושי למיקוד מחדש של קהלים שכבר מודעים למותג שלכם, מכיוון שהם עשויים לעקוב אחר המשתמש לאתרים אחרים לאחר ביקור באתר שלכם, ולהציג את המודעות שלכם שוב ושוב, מה שמגביר את הסיכוי לקליק על המודעה שלכם והפיכת המשתמש ללקוח משלם. כמו שיווק במנועי חיפוש, שיווק לתצוגה נעשה באמצעות גוגל, ובדומה לחיפוש בתשלום, ניתן לנהל אותו באמצעות כלים כמו גוגל אדס.
שיווק ממומן במדיה חברתית
ניתן למקם פרסום בתשלום במדיה חברתית בניוזלטרים, או להופיע בצד של הפיד הביתי של פייסבוק במחשב השולחני. מודעות אלו בדרך כלל מתויגיות "ממומנות" ויש להם תכונות נוספות, כגון היכולת להוסיף לחצן CTA לתמונה. מודעות מדיה חברתית בתשלום משתמשות בויזואליות משכנעת ועוקבות אחר השיטות השיווקיות הטובות ביותר במדיה חברתית.
מתי כדאי להשתמש בשיווק ממומן בגוגל?
ניתן להשתמש בניהול קמפיינים בגוגל בכל זמן נתון, בין אם אתם עסק חדש, או עם המון שנים בתחום. השיווק חייב להיות ממוקד מטרה, ולקבל החזרת השקעה בהקדם. השיווק הממומן של גוגל מקנה לכם למקד ללקוחות פוטנציאליים שיש להם את אותם תחומי עניין כמו הלקוחות הנוכחיים שלכם או כדי להגביר את הנראות של התוכן הנוכחי שלכם. גם שיווק במדיה החברתית הוא לא פחות חשוב, מכיוון שערוצים חברתיים כמו פייסבוק מגבילים את טווח ההגעה של תוכן אורגני.
הערוץ החברתי שאתם יוצרים עבורו פרסום ממומן במדיה חברתית יכתיב את הפלטפורמה שבה אתם משתמשים ליצירת מסע הפרסום שלכם. עבור פייסבוק ואינסטגרם השתמשו ב-Facebook Ads Manager, עבור לינקדאין השתמשו ב- LinkedIn Campaign Manager ועבור פינטרט השתמשו ב-Pinterest Ads.