סוג השיווק הנדרש עבור נכסים דיגיטליים בימינו תלוי במספר גורמים, השאלה היא במה אתם עוסקים, מי הם קהלי היעד שלכם, מהו התקציב עבור שיווק בטווח הקצר או הארוך יותר ועוד כהנה וכהנה היבטים המשליכים על מחיר שיווק נכסים דיגיטליים. רגע לפני שאתם פוצחים במסע קידום אתרים אורגני או שיווק ממומן, ריכזנו עבורכם מידע ששווה לקחת בחשבון – קראו כאן >>>
קחו בחשבון את סוג הנכס הדיגיטלי שלכם, בראש ובראשונה
ישנם סוגים שונים של נכסים דיגיטליים, כאשר כל אחד מהם כמובן מצריך שיטות וטכניקות אחרות של שיווק כזה או אחר. בואו נעבור על כמה מהנכסים הנפוצים ביותר בימינו בישראל ובעולם באופן כללי:
- אתרי אינטרנט וחנויות מקוונות: זקוקים בדרך כלל לשירותי קידום בגוגל או פרסום בתשלום (PPC) ושיווק תוכן.
- בלוגים: יכולים להצליח עם שיווק תוכן, שיתוף פעולה עם משפיענים ושיווק במדיה חברתית.
- ערוצי יוטיוב: תלויים בעיקר בשיווק תוכן, קידום סרטונים ושיתופי פעולה עם יוצרים אחרים.
- מוצרים דיגיטליים: קורסים מקוונים, ספרים אלקטרוניים וכו' – עשויים להדרש לשיווק בדוא"ל, שיווק שותפים ופרסום במדיה חברתית.
כעת נבין את קהלי היעד והתקציב לשיווק
בהקשר של קהלי היעד השונים והמגוונים, חשוב להבין את גילם, מיקומם, תחומי העניין וההתנהגות המקוונת שלהם כדי לבחור ערוצי שיווק יעילים. במקביל לכך, אתם צריכים להביא בחשבון את מטרות השיווק של אותו נכס מול אותם קהלי יעד פוטנציאליים. לצורך העניין, האם אתם רוצים להגדיל את המודעות, לייצר לידים, להעלות את המכירות או לבנות קהילה? בפועל, זה בעצם מה שיעזור לכם לעבור לשלב הבא – קביעת התקציב עבור סוג השיווק לנכס הדיגיטלי שלכם. באופן כללי, קיימות אפשרויות שיווק רבות במחירים שונים, החל משיווק אורגני חינמי ועד לקמפיינים פרסומיים יקרים עם זאת, ישנם כמה עקרונות שיווק כלליים שחלים על רוב הנכסים הדיגיטליים:
- יצירת תוכן איכותי: זהו הבסיס לכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת. התוכן צריך להיות בעל ערך, מעניין ורלוונטי לקהל היעד.
- בניית נוכחות מקוונת חזקה: זה כולל יצירת אתר אינטרנט מקצועי, פרופילים במדיה חברתית פעילים וקידום הנכס הדיגיטלי במנועי החיפוש.
- שימוש בשיווק דיגיטלי: קיימות אפשרויות רבות לשיווק דיגיטלי, כגון SEO, PPC, שיווק תוכן, שיווק במדיה חברתית ושיווק בדוא"ל.
- ניתוח נתונים וביצוע התאמות: חשוב לעקוב אחר התוצאות של מאמצי השיווק ולבצע התאמות לפי הצורך.
בנוסף לעקרונות האלו שריכזנו לעיל, תמיד יהיה חשוב להתעדכן במגמות האחרונות בשיווק דיגיטלי ולנסות טכנולוגיות ושיטות חדשות. במקביל לכך, הקפידו תמיד לנתח נתונים על מנת לוודא שאותם ניסיונות חדשים לא עולים לכם יותר מדי בכיס, וכמובן, שהם מניבים תמורה שיווקית מסוימת.